1
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

۲۴۰۰ پنل خورشیدی در دولت سیزدهم در بین عشایر کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد

  • کد خبر : 129662
  • 04 اردیبهشت 1403 - 10:51
۲۴۰۰ پنل خورشیدی در دولت سیزدهم در بین عشایر کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد
فضل الله آذرفر در بازدید از مناطق عشایری گچساران در گفت وگو با خبرگزاری ها با بیان این مطلب اظهار داشت: توزیع پنل های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تامین برق عشایر و کاهش سوخت های فسیلی است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، فضل الله آذرفر در بازدید از مناطق عشایری گچساران در گفت وگو با خبرگزاری ها با بیان این مطلب اظهار داشت: توزیع پنل های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تامین برق عشایر و کاهش سوخت های فسیلی است.

وی با بیا ن اینکه ۸۰درصد از جمعیت ۱۲هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ۱۲۰۰ پنل خورشیدی در بین خانوار های عشایری این استان توزیع خواهد شد.

آذرفر ادامه داد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان که برق پایدار ندارند باید در سامانه عشایری ثبت نام و کد دریافت کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۱۰درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت می شود و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می شود و در مناطقی که بیش از ۵۰خانوار عشایری تمرکز داشته باشند از نیروگاه های متوسطه خورشیدی برای تامین برق آنها استفاده خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل ها عنوان کرد و افزود: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

پیش بینی ۱۲۰میلیارد تومان برای عشایر کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای خدمات رسانی به عشایر این استان مصوب شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۰میلیارد تومان برای بهسازی راه های عشایری و ۷۰میلیارد تومان برای خرید تانکر برای تامین آب آشامیدنی عشایر  اختصاص می یابد.

آذرفر بیان کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص منطقه و کمبود زیرساخت های راه ارتباطی و امکانات، تزریق این اعتبار بخش زیادی از مشکلات عشایر استان را برطرف خواهد کرد.

بهسازی راه های عشایری استان در دستور کار است

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمدگفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان کوچ، بهسازی و بازگشایی راه های عشایری در دستور کار امور عشایر است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از عشایر استان در دولت سیزدهم افزایش یافته، اظهار داشت: اعتبارات بسیار خوبی در دوسال گذشته از محل منابع مختلف برای خدمات رسانی به عشایر استان هزینه شده است.

آذرفر افزود: در دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی در مناطق عشایری استان از جمله ساختپل، مخزن ذخیره آب، بهسازی چشمه، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز در راه های عشایر، ساخت سرویس بهداشتی وآبشخور دامی و سرپناه بهداشتی انجام شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129662

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.