4

امکان عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس فراهم شد

  • کد خبر : 122590
  • 26 بهمن 1402 - 12:43
امکان عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس فراهم شد
مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران گفت: با ابلاغ مقررات عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک و chp (تولید همزمان برق و حرارت) توسط وزیر نیرو، امکان مبادله برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی فراهم شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران گفت: با ابلاغ مقررات عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک و chp (تولید همزمان برق و حرارت) توسط وزیر نیرو، امکان مبادله برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی فراهم شد.

وی با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در نقاط مصرف و شهرک‌های صنعتی گفت: با همکاری بورس انرژی، شرکت توانیر و انجمن تولیدکنندگان تولید پراکنده برق، زیرساخت‌های لازم برای مبادله برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی ایران طراحی و در حال پیاده سازی است.

مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران افزود: در این روش نیروگاه‌های مقیاس کوچکی که بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو وارد مدار می‌شوند می‌توانند برق تولیدی خود را در قالب مقررات بورس انرژی عرضه کرده و خریداران نیز می‌توانند ضمن خرید برق، از مزایایی نظیر عدم شمول برنامه‌های مدیریت مصرف در ایام ناترازی برق استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122590

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.