1
رئیس جمهور ترکمنستان:

به انتقال گاز و برق به افغانستان توجه خاص داریم

  • کد خبر : 123958
  • 10 اسفند 1402 - 15:05
به انتقال گاز و برق به افغانستان توجه خاص داریم
قربان‌قلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان دیدار کرده و گفته به انتقال گاز و برق به افغانستان توجه خاص داریم.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبر گزاری جمهوری، قربان‌قلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان دیدار کرده و گفته به انتقال گاز و برق به افغانستان توجه خاص داریم.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گروه طالبان امروزپنج‌شنبه(۱۰ حوت) درصفحه اکس خود نوشته که مولوی امیرخان متقی در روز اخیر سفرش به ترکمنستان با آقای قربان‌قلی بردی محمدوف، رئیس آن کشور دیدار کرد.

متقی در‌مورد امنیت، ثبات و فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و ترانزیت در افغانستان برای رهبر ملی ترکمنستان معلومات داده و گفته که دو کشور توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.

رئیس جمهور گفته که به انتقال گاز و برق به افغانستان توجه ویژه دارد و برای گسترش خط آهن نیز تلاش خواهد کرد.

بردی‌ محمدوف نمایشگاه هفتهٔ آیندهٔ اموال افغانستان درعشق‌آباد را مهم و تاریخی خواند و تأکید کرد که دو طرف از آن استفادهٔ بهینه کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123958

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.