0
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

تامین برق صنایع از انرژی تجدیدپذیر و تامین آب از محل بازچرخانی در دستور کار قرار گرفته است

  • کد خبر : 117307
  • 04 آذر 1402 - 0:16
تامین برق صنایع از انرژی تجدیدپذیر و تامین آب از محل بازچرخانی در دستور کار قرار گرفته است
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: بدون تردید رمز توسعه اقتصادی دهه‌های آینده توسعه صنایع کوچک است؛ این موضوع بر کسی پوشیده نیست و این مهم از طریق توسعه و پایداری فعالیت صنایع کوچک فراهم می‌شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این که نوسازی صنایع می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف کمک کند، گفت: تامین برق از طریق توسعه نیروگاه‌های انرژی خورشیدی، ایجاد شهرک‌های انرژی و نیز تامین آب از پساب و بازچرخانی پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، طهمورث لاهوتی اشکوری معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نخستین همایش گرامیداشت صنایع کوچک فارس که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های تابعه استانی در ۲ حوزه مهم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات خود را ارائه می‌دهد گفت: این سازمان در بخش سخت‌افزاری به مسائل زیرساختی شهرک‌های صنعتی نظیر تامین آب، برق، گاز، تلفن و زیرسازی، آسفالت و آماده سازی شهرک‌های صنعتی توجه دارد و در بخش خدمات نرم‌افزاری و حمایتی نیز موجبات تداوم، پایداری و ارتقای فعالیت های صنایع کوچک را در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌کند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بدون تردید رمز توسعه اقتصادی دهه‌های آینده توسعه صنایع کوچک است؛ این موضوع بر کسی پوشیده نیست و این مهم از طریق توسعه و پایداری فعالیت صنایع کوچک فراهم می‌شود.

لاهوتی افزود: قطعا موضوعات زیرساختی جزو وظایف و رسالت‌های مجموعه شهرک‌های صنعتی است و حل مشکلات در این زمینه تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این سازمان درصدد است برای حل مشکلات و محدودیت‌هایی که در بحث تامین منابع مالی توسط دستگاه‌های خدمات رسان نظیر برق وجود دارد، اقدامات جدیدی را در مجموعه شهرک‌های صنعتی عملیاتی و اجرا کند که این موضوع در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

نیروگاهیان

لاهوتی اضافه کرد: تامین برق از طریق توسعه نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و ایجاد شهرک‌های انرژی و نیز تامین آب از پساب و بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و نیز طرح‌های انتقال آب از دریا و کاربرد سامانه‌های شیرین کردن آب، از برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی صنایع می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف کمک کند، افزود: با توافقاتی که بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و صندوق ملی محیط زیست در حال انجام است از منابع این صندوق که تا سقف ۳۵۰ میلیارد ریال وبا کارمزد ۱۴ درصد برای مناطق کم برخوردار و ۱۷ درصد برای مناطق برخوردار جهت اجرای این طرح‌ها پرداخت می‌شود می‌توان گام‌های موثری برای نوسازی صنایع برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117307
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.