4

تعمیرات اساسی واحد نیروگاهی تولید برق در کیش

  • کد خبر : 71298
  • 30 بهمن 1400 - 13:43
تعمیرات اساسی واحد نیروگاهی تولید برق در کیش
مهدی توسل افزود: هم اکنون هشت واحد نیروگاهی در شرکت آب و برق کیش نصب شده است و تعمیرات اساسی برای هر واحد هر سه سال یک بار انجام می‌شود.

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش از انجام تعمیرات اساسی(اورهال) یکی از واحد‌های نیروگاهی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، مهدی توسل افزود: هم اکنون هشت واحد نیروگاهی در شرکت آب و برق کیش نصب شده است و تعمیرات اساسی برای هر واحد هر سه سال یک بار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی توربین‌های گازی بر اساس دستورالعمل سازنده انجام می‌شود، افزود: با توجه به شدت گرما از خرداد تا اواخر مهر هر هشت واحد نیروگاهی در مدار فعالیت هستند و معمولا تعمیرات واحد‌ها در زمان‌هایی که نیاز به تولید کمتر است انجام می‌شود.

توسل با اشاره به اینکه بهترین زمان برای تعمیرات از آبان تا اواخر اسفند در جزیره کیش است، ادامه داد: واحد‌های نیروگاهی و تجهیزات جانبی آن‌ها بازدید و سرویس می‌شوند تا بتوانند در تابستان برق پایداری را برای ساکنان و گردشگران تأمین کنند.

وی به مشکلات استفاده از سوخت گازوئیل برای واحد‌های توربین گازی اشاره کرد و گفت: سوخت اصلی این واحد‌ها گاز است و زمانی که از گاز برای سوخت در توربین‌ها استفاده می‌شود، ساعت کارکرد از لحاظ زمانی طولانی‌تر است و دیرتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‌کنند.

 

نیروگاهیان

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش، افزود: با توجه به اینکه گاز کافی به شرکت تخصیص داده نشده است، برای تأمین برق جزیره از گازوئیل استفاده می‌شود و به شدت عمر قطعات نیروگاهی را کاهش و سوخت گازوئیل آلایندگی بیشتری نیز نسبت به گاز در جزیره ایجاد می‌کند.

توسل گفت: هم اکنون دو واحد نیروگاهی با استفاده از گاز خط لوله خروجی از جزیره سیری و ۶ واحد دیگر نیز از طریق گازوئیل وارداتی از پالایشگاه بندرعباس به جزیره کیش تامین می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ایام گرم سال به‌طور میانگین روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود و برخلاف تمام نیروگاه‌های کشور که سوخت در محل نیروگاه به آن‌ها تحویل داده می‌شود، وظیفه تحویل و انتقال سوخت از پالایشگاه بندرعباس به کیش با هزینه شرکت آب و برق کیش است.

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش، گفت: هم اکنون یک خط لوله گاز از بندر گرزه به کیش انتقال داده شده است و مسئولان قول داده‌اند تا فروردین ۱۴۰۱ گاز این خط وارد نیروگاه شود و بعد از آن مصرف گازوئیل در نیروگاه تولید برق جزیره کیش قطع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71298
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.