5

بهره برداری از نیروگاه کیش در تیرماه سال جاری

  • کد خبر : 46614
  • 15 فروردین 1400 - 15:45
بهره برداری از نیروگاه کیش در تیرماه سال جاری
جعفر آهنگران سرپرست این سازمان در نشست با طرز طلب، معاون وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، آغاز عملیات اجرایی و رسیدگی به نصب و راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش با وجود بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی و صنایع فعال در این منطقه را بررسی کردند.

راهکار‌های تسریع در نصب و راه اندازی نیروگاه ۴۰ مگاواتی برق کیش با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و معاون وزیر نیرو تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، جعفر آهنگران سرپرست این سازمان در نشست با طرز طلب، معاون وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، آغاز عملیات اجرایی و رسیدگی به نصب و راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش با وجود بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی و صنایع فعال در این منطقه را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، پیرو امضا تفاهم نامه‌ای با وزارت نیرو، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ۲۴ میلیون دلاری راه اندازی نیروگاه جدید برق کیش را وزارت نیرو بر عهده خواهد گرفت.

آهنگران در این خصوص گفت: پیگیری اجرای طرح نیروگاه برق، از دوره‌های مدیریتی قبل تا امروز با هدف تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز جزیره کیش آغاز شده است که در نهایت مقرر شد با همکاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق اجرا درآید. طبق برآورد انجام شده نصب و راه اندازی این نیروگاه مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیون دلار هزینه به دنبال دارد.

وی در خصوص روند عملیاتی شدن این موضوع افزود: در پایان سال گذشته زمین مورد نظر جهت راه اندازی این نیروگاه تحویل و نقشه برداری‌ها پیگیری شد و با هدف تسریع در انجام امور نیز بازدیدی با حضور و همراهی  طرز طلب از وضعیت موجود صورت گرفت.

 

نیروگاهیان

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قول مساعد طرز طلب برای اعزام گروه ژئوتکنیک و انجام تست‌های مربوطه پس از ایام تعطیلات گفت: شرکت برنده مناقصه، نصب و راه اندازی نیروگاه ۴۰ مگاواتی برق جزیره را در تیرماه سال جاری و قبل از پیک مصرف سال ۱۴۰۰ با مشارکت وزارت نیرو در دستور کار قرار داده است.

آهنگران تامین همزمان گاز نیروگاه‌ها را یکی دیگر از خدمات سازمان منطقه آزاد کیش به ساکنان و گردشگران برشمرد و عنوان کرد: بخش دریایی این عملیات به پایان رسیده و بخش خشکی آن به طول ۱۰ کیلومتر درون جزیره با همکاری شرکت ملی گاز در حال پیگیری می‌باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان اردیبهشت شبکه‌های گاز نیز همزمان با وارد شدن نیروگاه برق به مدار به بهره برداری خواهد رسید.

آهنگران در پایان با اشاره به اهمیت بعد زمانی و هزینه بر بودن مسائل عمرانی، همچنین نوسانات قیمت ارز برای خرید تجهیزات طرح ها، بر انجام به موقع امور این حوزه به صورت کارشناسی و مطالعه شده تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46614
  • ارسال توسط :
  • منبع : برق نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.