0

حدود ۲۸ درصد برق مصرفی ساتبا از انرژی خورشیدی تامین می شود

  • کد خبر : 122041
  • 21 بهمن 1402 - 13:18
حدود ۲۸ درصد برق مصرفی ساتبا از انرژی خورشیدی تامین می شود
سازمان انرژی های تجدیدپذیر نیز به عنوان متولی ترویج و گسترش نیروگاه های تجدیدپذیر در سطح کشور ، اقدام به تامین بخشی از نیاز خود از طریق انرژی های تجدیدپذیر کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی ساتبا، سازمان انرژی های تجدیدپذیر نیز به عنوان متولی ترویج و گسترش نیروگاه های تجدیدپذیر در سطح کشور ، اقدام به تامین بخشی از نیاز خود از طریق انرژی های تجدیدپذیر کرده است.
بدین منظور ابتدا میزان مصرف الکتریکی هر دو ساختمان ساتبا، اندازه گیری و بر آن اساس تصمیم گرفته شد، سه سامانه خورشیدی به ظرفیت تجمعی ۴۶ کیلووات بر روی بام ساختمان های ساتبا نصب شود.
در مجموع سه سامانه خورشیدی با ظرفیت های ۲۲، ۱۸ و ۶ کیلووات و حدود ۱۰۴ پنل خورشیدی نصب شده بر روی بام های دو ساختمان ساتبا نصب شده که مجموع تولید این سه سامانه سالانه حدود ۸۱ مگاوات ساعت است؛ این میزان تولید الکتریکی پاک، از انتشار حدود ۵۰ تن دی اکسید کربن در فضا جلوگیری می کند.
این سامانه ها از نوع متصل به شبکه هستند و تولیدات آنها به شبکه برق داخلی این ساختمان ها تزریق و به نوعی بخشی از نیاز مصرف داخلی ساتبا از این طریق جبران می شود.
لازم به ذکر است، در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور، کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.
به منظور اجرایی شدن مصوبه فوق الذکر، رویه اجرایی تأمین حداقل بیست درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شده است.
مشترکان مشمول از ابتدای سال ۱۴۰۳، پنج درصد از برق مصرفی خود را طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک، تامین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.
به گزارش ساتبا، انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک به شمار می‌رود که محیط زیست را آلوده نمی‌کند. این یک منبع انرژی تجدیدپذیر است و می‌توان روزانه به طور مستقیم از خورشید استفاده کرد. در صورت اضافه کردن برق منظم با انرژی خورشیدی، صورت حساب برق نیز می‌تواند به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.
علاوه بر نکات ذکر شده، هزینه نگهداری یک صفحه خورشیدی بسیار ناچیز است، بنابراین پس از نصب آن در خانه، بسته به کیفیت می‌تواند ۱۰ الی۲۰ سال از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122041

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.