2
مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی اعلام کرد:

صنایع استان ملزم به استفاده از پساب شدند

  • کد خبر : 126355
  • 04 فروردین 1403 - 11:21
صنایع استان ملزم به استفاده از پساب شدند
عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی به قانون

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایسکانیوز از خراسان شمالی، عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی به قانون بند ع تبصره ۸ سال ۱۴۰۲ درباره صدور مجوز تامین آب صنایع از محل پساب تصفیه خانه ها، اشاره و اظهار کرد: مبتنی بر این قانون ابلاغی و دستور وزیر نیرو، در سال ۱۴۰۲، در سطح کشور مجوز تامین آب تمامی صنایع با میزان مصرف ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال از محل سدها و چاه ها باطل شد.

مرتضوی گفت: در خراسان شمالی نیز به جز صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، مجوز تامین آب مابقی واحدهای صنعتی با میزان مصرف سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب و بیشتر از محل سدها و چاه ها باطل شد.

وی در ادامه عنوان کرد: البته به صنایع مشمول اجرای این قانون مهلتی اعلام شده است که بر اساس مدت زمان ایجاد و اتصال به پساب تصفیه خانه‌ها، به صورت موقت در مهلت مقرر اعلامی از منبع آبی فعلی خود بهره برداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی افزود: مجوز اصلی تامین آب صنایع یاد شده ابطال و برای آنها مجوز موقت صادر شده است که این مجوز موقت، پس از پایان مهلت مقرر تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این ابلاغیه به شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ استان اعلام شده است.

مرتضوی بیان کرد: مجتمع های صنعتی پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، کارخانه سیمان، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، شهرک های صنعتی از جمله واحدهای صنعتی مشمول اجرای این قانون هستند.

وی در ادامه درباره طرح ناتمام سیمان سمنگان و امتیاز آب آن نیز اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ مجوز اصلی تامین آب این طرح ناتمام از محل سد شیرین دره ابطال و به سرمایه گذار اعلام شد که خود تامین آب این طرح را انجام دهد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=126355

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.