3

گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس پذیرفته شد

  • کد خبر : 122833
  • 29 بهمن 1402 - 12:26
گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس پذیرفته شد
معاون وزیر نفت در حاشیه نشست هیئت پذیرش بورس که برای بررسی و پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز برگزار شد، گفت: بهینه سازی انرژی موضوعی ملی و فرادستگاهی است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت _ پاد، معاون وزیر نفت در حاشیه نشست هیئت پذیرش بورس که برای بررسی و پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز برگزار شد، گفت: بهینه سازی انرژی موضوعی ملی و فرادستگاهی است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه نیاز داریم که همه نهادها و دستگاه‌های مسئول حسب وظیفه خود در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

وی پذیرش گواهی صرفه جویی گاز در بورس انرژی را زیرساختی‌ترین اقدام شرکت ملی گاز در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز دانست و گفت: برداشتن این گام به منزله فراهم کردن بستر عرضه این اوراق و شکل‌گیری بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش روی طرح های بهینه‌سازی محدودیت منابع مالی در دسترس به منظور پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه است، لذا عرضه گواهی صرفه جویی گاز و توسعه بازار آن، یکی از شیوه‌ها و ابزارهای مطمئن تامین مالی و بازگشت سرمایه پروژه‌های بهینه‌سازی است که می‌تواند رونق اجرای این طرح‌ها را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122833

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.