1
به منظور کسب آمادگی تولید برق در نیروگاه شهید رجایی انجام شد؛

آماده سازی واحد شماره ۲ بخاری برای اجرای تعمیرات بازدید دوره ای

  • کد خبر : 116585
  • 27 آبان 1402 - 14:22
آماده سازی واحد شماره ۲ بخاری برای اجرای تعمیرات بازدید دوره ای
با خروج واحد شماره 2 بخاری این نیروگاه از شبکه سراسری تولید برق، این واحد مطابق با جدول زمانبندی تعیین شده، تحت تعمیرات بازدید دوره ای قرار گرفت.

واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در دست تعمیرات قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، با خروج واحد شماره ۲ بخاری این نیروگاه از شبکه سراسری تولید برق، این واحد مطابق با جدول زمانبندی تعیین شده، تحت تعمیرات بازدید دوره ای قرار گرفت.

حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار در تشریح انجام این دوره از فعالیت های تعمیراتی گفت: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می شود که هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، برای اجرای تعمیرات بازدید دوره ای از مدار تولید، خارج شده است.

شریفی تصریح کرد: بازدید دوره ای لوله های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله های فاینال ری هیت، برنامه ریزی برای انجام تعمیرات اساسی الکتروموتورها و پمپ های ۶/۶ کیلوولت، همچنین رفع نشتی از دلتاهای مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم ترین فعالیت هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

وی بیان داشت: فعالیت های تعمیرات این واحد، با استفاده از ظرفیت های داخلی و با تکیه بر دانش تخصصی کارکنان معاونت تعمیرات نیروگاه بخار انجام می شود.

گفتنی است در ادامه برنامه های تعمیرات واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره سه ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تحت تعمیرات اساسی است و همچنین به طور هم زمان واحد شماره دو بخاری نیز تحت تعمیرات قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116585
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.