2

اثر بخشی پروژه های تحقیقاتی شرکتها با ارزیابی منافع اقتصادی آنها امکان پذیر است

  • کد خبر : 124918
  • 20 اسفند 1402 - 12:24
اثر بخشی پروژه های تحقیقاتی شرکتها با ارزیابی منافع اقتصادی آنها امکان پذیر است
کارگاه آموزشی ارزیابی منافع اقتصادی پروژه های پژوهشی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه تحقیقات و توسعه فناوری شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق نیروی برق کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه جاری با همکاری شرکت توانیر و به میزبانی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل؛ کارگاه آموزشی ارزیابی منافع اقتصادی پروژه های پژوهشی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه تحقیقات و توسعه فناوری شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق نیروی برق کشور طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه جاری با همکاری شرکت توانیر و به میزبانی شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.
عادل محسنی مدیر تحقیقات و توسعه فناوری اظهار داشت : دفاتر تحقیقات شرکتها به عنوان چشم سازمان در پایش تکنولوژی یک گام جلوتر از سایر واحد‌ها هستند و می توانند نقشی ارزنده در عملکرد سازمان داشته باشند.
محسنی آشنایی همکاران صنعت برق کشور با نحوه ارزیابی اقتصادی پروژه های تحقیقاتی را مهمترین هدف برگزاری این کارگاه آموزشی بیان کرد و گفت : در این کارگاه ضمن ارائه مبانی محاسبات اقتصادی، دستورالعمل های مربوط به ارزیابی اقتصادی پروژه های تحقیقاتی نیز به صورت کارگاهی آموزش داده شد.
محسنی با تاکید بر موثر بودن اجرای پروژه های تحقیقاتی در شرکت ها گفت: ما معمولا چندین مدل پروژه تحقیقاتی داریم، پروژه های منجر به ساخت محصول، پروژه های منجر به تغییر فرآیند در سازمان و پروژه های منجر به تولید یا توسعه الگوریتم و توسعه نرم افزارهای محاسباتی از انواع پروژه های تحقیقاتی است و ممکن است هر یک از اینها شامل یک یا چند پروژه مرتبط باشند که ارزیابی منافع اقتصادی آن نیز به روش های گوناگون انجام می شود. محسنی اظهارداشت: ارزیابی منافع اقتصادی پروژه های پژوهشی سازمان ها بر اساس وظایف محوله آنها و منافع ملی کشور تعیین می گردد.
گفتنی است در این کارگاه دو روزه امیرحسین منتظر حجت عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مدرس کارگاه به تشریح سرفصل‌هایی چون : مفاهیم پایه در ارزیابی طرح‌ها، فرایند ارزیابی طرح‌ها، بررسی دستورالعمل توانیر، ارزیابی یک طرح و معرفی چند نرم‌افزار برای ارزیابی طرح‌ها برای شرکت کنندگان پرداخت. همچنین منافع ۴ پروژه عملیاتی در صنعت برق نیز به صورت کارگاهی محاسبه و مورد بررسی قرار گرفت .
در پایان دوره آموزشی یادشده با حضور مدیرعامل و مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر و معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق ایران ، از دفاتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت ها به جهت حضور فعال در نخستین جشنواره فن بازار صنعت برق با اهدا لوح تقدیرقدردانی شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=124918

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.