1

افزایش ۸۴۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور

  • کد خبر : 129799
  • 05 اردیبهشت 1403 - 10:51
افزایش ۸۴۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران مطرح كرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شبکه رادیویی ایران،  مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران مطرح کرد: حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع برنامه مفصلی برای مناطقی که برای تأمین برق، افزایش پایداری، بهبود ولتاژ داشته باشیم طراحی شده و در این ۱۸ اقدام قرار دارد.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: بخشی مربوط به مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است و سه محور دیگر مدیریت هماهنگی، پایش و کنترل پذیری است.

وی ادامه داد: برای صنایع بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی صنایع انرژی بر کشور باید ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که ۹ هزار مگاوات حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر است.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: خوشبختانه کار آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به شبکه سراسری متصل شده است و تولیدشان به شبکه سراسری اضافه شده است.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: برای تابستان امسال نیز برنامه ریزی مدون انجام گرفته است که برق پایدار برای بخش‌های مختلف مصرف کنندگان تامین شود که موفقیت آمیز هم بوده است.
یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه‌ها افزایش ظرفیت تولید برق با استفاده از افزایش توان نیروگاه‌های موجود و همچنین ایجاد نیروگاه‌های جدید بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129799

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.