1

خبر خوش آبی برای خوزستان

  • کد خبر : 128506
  • 25 فروردین 1403 - 10:05
خبر خوش آبی برای خوزستان
عباس صدریان فر ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای ظرفیت کل مخازن سدهای استان خوزستان را ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  اقتصاد آنلاین ، عباس صدریان فر ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای ظرفیت کل مخازن سدهای استان خوزستان را ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: از این ظرفیت حدود ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۷۴ درصد آنها در سال آبی جاری پر شده است. وی با بیان در بارندگی‌های اخیر حدود ۳ میلیارد متر مکعب به ذخایر آبی استان اضافه شده است، افزود: در حوضه سد کرخه نیز، وضعیت ذخایر آبی نسبت به پارسال بهتر است. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: سد کرخه در شهرستان اندیمشک بزرگ‌ترین سد خاکی ایران است که پس از بارش‌های اخیر در جنوب غرب کشور، وضعیت آب پشت دریاچه آن بهبود یافته است. صدریان فر ادامه داد: در هشت سد مخزنی خوزستان ۴۵ واحد نیروگاهی برق آبی فعال است که ۷۶ درصد از ظرفیت برق نیروگاه‌های کشور را تأمین می‌کند. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: به جز سد کرخه که به دلیل شرایط نامناسب از نظر ذخیره آب، نیروگاه‌های آن تولید زیادی نداشتند، مابقی نیروگاه‌های استان بیش از ۱۷۳ هزار گیگاوات ساعت در تولید برق سهم داشتند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128506

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.