به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از مخاطب ۲۴، در حال حاضر خودروی تولید داخل در هر ۱۰۰ کیلومتر، نزدیک به متوسط ۱۰ لیتر بنزین مصرف میکند، با توجه به مصرف بالای بنزین در کشور، باید به سمت اصلاح نظام صنعت خودرو حرکت کنیم.
زمانی که سیگنال مناسب قیمتی داده شود، مصرفکننده خود به خود به سمت خرید خودروهایی با مصرف کمتر تمایل داشته و خودروساز ملزم به تغییر رویه خواهد شد، تولیدکنندگان داخلی خودرو شاید با اجبار دولت برای کوتاهمدت تغییر رویه دهند، اما در بلندمدت باز هم فروش خود را خواهند داشت، زیرا دغدغهای برای تولید خودروی کممصرف ندارد و تولیدشان با هر کیفیتی نه تنها فروش بلکه پیشفروش هم دارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، ریشه مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر تحریمها نیست، بلکه تشدید ناترازی انرژی بهویژه ناترازی در حوزه بنزین مهمترین چالش این روزهاست، بهطوری که در بودجه ۱۴۰۳، تخمین زده شده که کشور نیازمند حدود ۳ میلیارد دلار معادل ۱۲۰ هزار میلیارد تومان واردات بنزین خواهد بود و پیشبینی این حجم از واردات به معنای تشدید ناترازی بنزین است.
در راستای بررسی بیشتر ابعاد ناترازی انرژی در کشورمان، گفتوگویی با سید مسلم موسوی، عضو هیئت علمی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و مدیرعامل انجمن انرژیهای تجدیدپذیر داریم.
انتهای پیام/