0

نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟

  • کد خبر : 129559
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:46
نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
هیرش سعیدیان هرچند بر اساس قانون شفافیت انتشار اطلاعات، نهاد‌های دولتی موظف به انتشار اسناد به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و زیست محیطی هستند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از آفتاب‌‌نیوز،  هیرش سعیدیان هرچند بر اساس قانون شفافیت انتشار اطلاعات، نهاد‌های دولتی موظف به انتشار اسناد به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و زیست محیطی هستند، اما در ایران شهروندان اغلب تنها پس از هک یک وزارتخانه و یا سازمان است که  دیدگاه روشنتری نسبت به چالش‌های مهم کشور پیدا می‌کنند. یکی از اسناد منتشره پس از هک اخیر مجلس، یک پژوهش ۳۲ صفحه‌ای مرتبط با وزارت نیرو است که اعداد و ارقام قابل تاملی در آن منعکس شده است.

در این پژوهش آمده است که: «در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر تنها در ۹ ماه سال فعال است و در ۳ ماه از سال در حالت اورهال قرار می‌گیرد، در این ۹ ماه، این نیروگاه ۵۱۰ مگاوات برق وارد شبکه می‌نمایید».

موسسه کارنگی هزینه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را ۱۱ میلیارد دلار برآورد کرده بود. یک کارشناس روس در صداوسیما اظهار کرد که حدود ۵۰۰ شرکت روسیه در پروسه ساخت این نیروگاه احیا شده‌اند. برخی منتقدان در کشورمان ساخت این نیروگاه را اتلاف گسترده منابع عنوان کرده‌اند. نقدی که همواره از سوی مسئولین رد شده  است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129559

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.