0

گام بلند دوم برای پایداری شبکه برق استان البرز / افزایش چشمگیر پایداری شبکه برق استان البرز پیش از دوره اوج بار سال ١۴٠٣

  • کد خبر : 128107
  • 21 فروردین 1403 - 12:51
گام بلند دوم برای پایداری شبکه برق استان البرز / افزایش چشمگیر پایداری شبکه برق استان البرز پیش از دوره اوج بار سال ١۴٠٣
فرهاد شبیهی در این بازدید، مرحله دوم پست ٤٠٠ کیلوولت باغستان را از جمله مهمترین طرحهای سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، فونداسیون ترانسفورماتورها آماده شده و عمده تجهیزات آن نیز سفارش داده شده که به زودی تحویل داده می شود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از توانیر ، فرهاد شبیهی در این بازدید، مرحله دوم پست ۴٠٠ کیلوولت باغستان را از جمله مهمترین طرحهای سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، فونداسیون ترانسفورماتورها آماده شده و عمده تجهیزات آن نیز سفارش داده شده که به زودی تحویل داده می شود.
وی از این طرح به عنوان نمونه ای از اقدامات موفق در صنعت برق یاد کرد و گفت: راه اندازی و بهره برداری مرحله نخست طرح پست ۴٠٠ کیلوولت باغستان پیش از اوج بار سال گذشته، بخش مهمی از مشکلات فشار شبکه و افت ولتاژ، استان البرز را برطرف کرد، اما آنچه که در زمان بهره برداری مورد توجه قرار گرفت پرباری بیش از ٧٠ درصدی از ظرفیت پست بود به همین دلیل برق تهران افزایش پست باغستان را برای سال ١۴٠٣ در دستور کار اولویت دار این شرکت قرار گرفت.
شبیهی با اشاره به چالشهای پیش روی این طرح افزود: با تلاش شبانه روز کارکنان برق منطقه ای تهران، اقدامات لازم در این طرح در حال انجام است و فونداسیون ترانسفورماتورها آماده شده و مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده سفارش تجهیزات مورد نیاز انجام شده و پیگیری لازم برای ورود تجهیزات در زمان مقرر در حال انجام است.
شبیهی تاکید کرد با توجه به اهمیت این طرح سناریوهای مختلفی برای تکمیل به موقع طرح، طراحی شده به نحوی که هیچ مانعی موجب تاخیر در راه اندازی به موقع طرح قبل از دوره اوج بار برای این پست مهم استان البرز ایجاد نشود.
رضازاده معاون طرح و توسعه برق تهران در طی این بازدید گفت: پیش از راه اندازی این پست، منطقه کرج با فشار شبکه و افت ولتاژ مواجه بود، خطوط ٢٣٠ کیلوولت متصل به شهر کرج با بار زیادی روبه رو بودند و این امر موجب بروز چالشهای زیادی در شهر می شد، اما با راه اندازی پست ۴٠٠ کیلوولت، این مشکلات رفع شده و فشار شبکه از روی پستهای ٢٣٠ کمال آباد، ٢٣٠ کرج و ٢٣٠ کیلوولت هشتگرد برداشته شد.
معاون طرح و توسعه برق تهران افزود این پست شامل دو خط کمال آباد، یک خط تربیت معلم و یک خط حیدرآباد – سیار باغستان است که طی یک هفته، تا ٨٠ درصد ظرفیت ترانس بارگیری شد و با این توان تولیدی، بار مصرفی شهر کرج که در حدود١۵٠ تا ١۶٠ مگاوات بود، جبران شد.
بر همین اساس به صورت روزانه طرح افزایش ظرفیت این پست پیگیری و کنترل می شود تا با در مدار قرارگفتن به موقع ترانسفورماتور جدید، امسال نیز مشکلی در زمینه تامین برق مستمر و پایدار البرز ایجاد نشود.
گفتنی است برق منطقه ای تهران مسوولیت تامین برق سه استان مهم تهران، قم و البرز را برعهده دارد و برنامه های منسجمی برای بهبود ظرفیت شبکه برق این سه استان همواره در دستور کار دارد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128107

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.