0

معامله شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در بورس انرژی

  • کد خبر : 129836
  • 05 اردیبهشت 1403 - 13:26
معامله شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در بورس انرژی
وحید واحدی، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از بورس انرژی معادل ۵۰ مگاوات بار پایه هفتگی خود را خریداری کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روزنامه افتصادی، وحید واحدی، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از بورس انرژی معادل ۵۰ مگاوات بار پایه هفتگی خود را خریداری کرد. واحدی گفت: با توجه به اجرای طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از طریق بازار برق، نسبت به انجام خرید انرژی معادل ۵۰ مگاوات بار پایه هفتگی خود از بورس انرژی اقدام کرد. وی بیان کرد: ساز و کار جدید گردش نقدینگی و استقلال مالی شرکتهای توزیع برق عملیاتی می شود و اجرای این طرح علاوه بر حساب مربوط به بهره برداری، حقوق پرسنل و هزینه های جاری، شرکتهای توزیع از حسابهای وکالتی خرید برق برخوردار می شوند که می توانند حداقل ۶۰ درصد برق مورد نیاز را از طریق بورس انرژی یا معاملات دوجانبه خریداری کنند. واحدی افزود: هزینه طرح های توسعه شرکتها نیز بر اساس برنامه های مصوب سالانه و منابع در دسترس شرکتها و در قالب مبادله تفاهم نامه با شرکت توانیر، ابتدای اردیبهشت هر سال انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: وصول مطالبات شرکتها در سازو کار جدید از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد و افزودن سهم هزینه های جاری هر شرکت متناسب با ضریبی از میزان وصول مطالبات ارتباط خواهد داشت. مدیر دفتر بازار برق توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: از تغییرات مهم با توجه به اجرای این طرح تأثیر ساز و کار جدید در بخش هزینه و درآمد می باشد، به این معنی که شرکتهای توزیع با کاهش هزینه ها، عملکرد خود را در بخش جاری و پرسنلی ارتقا می دهند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129836

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.